UPRIS – Udruga za prirodoslovna istraživanja

Završen projekt “Škola mladih dubrovačkih geologa 2016.”

U subotu 23.04. od 11 do 13:30 u prostorijama gimnazije Dubrovnik održan je prvi dio “Škole mladih dubrovačkih geologa 2016.”. Ukupno četiri od šest osnovnih škola s područja grada poslalo je svoga predstavnika koji će na kraju projekta pokušati za svoju školu osvojiti prijenosnu geološku zbirku UPRIS-a, sredstvo u nastavi geografije. Kroz teoretsku nastavu obradile su se tematske jedinice o geološkoj prošlosti Zemlje (geološka razdoblja, Pangea, orogeneze) te o geologiji Hrvatske (vrste stijena, pregled zastupljenosti stijena prema vrstama i starosti, krški reljef).

 

Učenici s voditeljicom radionice Anelom Bećir Kljunak

Učenici s voditeljicom radionice Anelom Bećir Kljunak

U subotu 30.04. od 11 do 13:30 u drugom dijelu učenici su se upoznali s geološkom kartom Hrvatske. Pričali smo o značenju pojedine boje u tumaču znakova te zastupljenosti različitih starosti i vrsta stijena po regijama Hrvatske. Nakon toga su obojali slijepu kartu Hrvatske vodeći se listovima 1:300 000, a svaki učenik je izradio vlastitu geološku kartu. Na kraju smo radili s UPRIS-ovom prijenosnom geološkom zbirkom gdje su učenici imali u rukama glavne vrste stijena prilikom čega su naučili njihove razlike.

Rad sa zbirkom

Rad sa zbirkom

Izrada geološke karte

Izrada geološke karte

U subotu 7.05. od 11 do 12:30 u trećem dijelu odradili smo ponavljanje uz Skriptu koju su članovi UPRIS-a izradili te vježbanje uz geološku zbirku.  Nakon toga smo posjetili dubrovački Prirodoslovni muzej te stalne postave “Zbirku minerala i ruda” i “Zbirku okamina”. Poslije smo se oprostili i dogovorili o sljedećem susretu 14.05. u 11 sati kada će učenici pristupiti završnom natjecanju.

Ponavljanje

Ponavljanje

Posjet Prirodoslovnom muzeju Dubrovnik

Posjet Prirodoslovnom muzeju Dubrovnik

 

 

 

 

Prvo mjesto na natjecanju osvojili su Karmen Pulić iz OŠ Lapad i Niko Đivanović iz OŠ Marina Držića zbog postignutog istog broja bodova. Zbog toga dvije geološke zbirke idu tim školama. Drugo mjesto osvojila je Laura Miloslavić iz OŠ Antuna Masle (Orašac) što čini treću školu kojoj ide naša zbirka. Svi učenici koji su sudjelovali su za svoju školu dobili Geološku kartu RH M 1:300 000 što je donacija Hrvatskog geološkog instituta. U petak 20.5. u prostorima našeg projektnog partnera, gimnazije Dubrovnik, održana je dodjela diploma i nagrada sudionicima.

Ravnateljica gimnazije Katarina Tolja i učenici

Ravnateljica gimnazije Katarina Tolja i učenici

Diplome, karte i geološka zbika kao nagrade

Diplome, karte i geološka zbika kao nagrade

 

Projekt je održan u organizaciji Udruge za prirodoslovna istraživanja UPRIS iz Šibenika, gimnazije Dubrovnik, Hrvatskog geološkog instituta iz Zagreba i dubrovačkih osnovnih škola.
Učenici su pod vodstvom profesorice Anele Bećir Kljunak prolazili kroz teorijsku kao i terensku nastavu koja se održavala u Prirodoslovnom muzeju Dubrovnik. U projektu je sudjelovalo šest učenika iz četiri dubrovačke osnovne škole – Marina Držića (Niko Đivanović), Marina Getaldića (Ivo Kusić i Andre Lončar), Lapad (Karmen Pulić i Mihaela Škrabo) i Antuna Masle (Laura Miloslavić).

UPRIS se posebno zahvaljuje “Upravnom odjelu za urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu okoliša Grada Dubrovnika” koji je u potpunosti financirao ovaj projekt.

Po završetku radionice, učenici su ispunili anonimnu anketu koja će se upotrijebiti u svrhu evaluacije projekta. U nastavku donosimo rezultate ankete:

OCJENA 1-5 (1 – u potpunosti se ne slažem 2 – uglavnom se ne slažem
3 – niti se slažem niti se ne slažem 4 – uglavnom se slažem
5 – u potpunosti se slažem)
1. Predavanja i radionice su bili jasni i razumljivi. 5
2. Prethodno znanje iz geografije koristilo mi je tijekom radionice. 4.9
3. Teme predavanja i radionica dobro su se međusobno upotpunjavale. 5
4. Naučio / la sam nešto novo 5
5. Predavač je bio zanimljiv i jasan. 5
6. Predavačevo znanje i iskustvo bilo je primjereno programu radionice. 5
7. Predavač je bio poticajan u radu te se trudio objasniti nepoznato. 5
8. Geologija kao znanost je važna za razumijevanje prirodnih procesa na Zemlji. 4.9
9. Znanost je važna za napredak društva. 4.9
10. Volio bih da je geologija izborni predmet u osnovnoj školi. 4.9
11. Volio bih da je više ovakvih radionica u školi. 4.9
12. Planiram se u budućnosti baviti prirodoslovljem. 2.8

Na pitanje u kakvoj radionici bi u budućnosti htjeli sudjelovati, učenici su odgovorili: geografija, svemir, geologija, biologija.

I na kraju, veliko hvala našoj članici Aneli Bećir Kljunak, nastavnici geografije u gimnaziji Dubrovnik na vođenju radionica. Također, hvala i gimnaziji koja je ustupila prostor i radne materijale te se nadamo nastavku suradnje u budućnosti.

error: Content is protected !!