U subotu 27.11. od 11 do 13:30 u prostorijama gimnazije Dubrovnik održan je prvi dio “Škole mladih dubrovačkih geologa 2017.”. Ukupno četiri od devet srednjih škola s područja grada poslalo je svoga predstavnika koji će na kraju projekta pokušati za svoju školu osvojiti prijenosnu geološku zbirku UPRIS-a, sredstvo u nastavi geografije. Kroz teoretsku nastavu obradile su se tematske jedinice o geološkoj prošlosti Zemlje (geološka razdoblja, Pangea, orogeneze) te o geologiji Hrvatske (vrste stijena, pregled zastupljenosti stijena prema vrstama i starosti, krški reljef).
U subotu 2.12. od 11 do 13:30 u drugom dijelu učenici su se upoznali s geološkom kartom Hrvatske. Pričali smo o značenju pojedine boje u tumaču znakova te zastupljenosti različitih starosti i vrsta stijena po regijama Hrvatske. Nakon toga su obojali slijepu kartu Hrvatske vodeći se listovima 1:300 000, a svaki učenik je izradio vlastitu geološku kartu. Na kraju smo radili s UPRIS-ovom prijenosnom geološkom zbirkom gdje su učenici imali u rukama glavne vrste stijena prilikom čega su naučili njihove razlike.
U subotu 9.12. od 11 do 12:30 u trećem dijelu odradili smo ponavljanje uz Skriptu koju su članovi UPRIS-a izradili te vježbanje uz geološku zbirku. Poslije smo se oprostili i dogovorili o sljedećem susretu 16.12. u 11 sati kada će učenici pristupiti završnom natjecanju.
Prvo mjesto na natjecanju osvojili su Amila Spahić iz Gimnazije Dubrovnik. Drugo mjesto osvojila je Jana Vego iz Medicinske škole što čini prvu školu kojoj ide naša zbirka, s obzirom da ju Gimnazija već posjeduje. Treće mjesto osvojio je Orsat Moretić iz Biskupijske klasične gimnazije Ruđera Boškovića te je za svoju školu osvojio zbirku. Četvrto mjesto osvojio je Luka Grmoljez iz Obrtničke i tehničke škole. U četvrtak 21.12. u prostorima našeg projektnog partnera, gimnazije Dubrovnik, održana je dodjela diploma i nagrada sudionicima.
Projekt je održan u organizaciji Udruge za prirodoslovna istraživanja UPRIS iz Šibenika, gimnazije Dubrovnik i dubrovačkih osnovnih škola.
UPRIS se posebno zahvaljuje “Upravnom odjelu za urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu okoliša Grada Dubrovnika” koji je u potpunosti financirao ovaj projekt.
Po završetku radionice, učenici su ispunili anonimnu anketu koja će se upotrijebiti u svrhu evaluacije projekta. U nastavku donosimo rezultate ankete:
OCJENA 1-5 (1 – u potpunosti se ne slažem 2 – uglavnom se ne slažem
3 – niti se slažem niti se ne slažem 4 – uglavnom se slažem
5 – u potpunosti se slažem)
1. Predavanja i radionice su bili jasni i razumljivi. 5
2. Prethodno znanje iz geografije koristilo mi je tijekom radionice. 4.5
3. Teme predavanja i radionica dobro su se međusobno upotpunjavale. 5
4. Naučio / la sam nešto novo 5
5. Predavač je bio zanimljiv i jasan. 5
6. Predavačevo znanje i iskustvo bilo je primjereno programu radionice. 5
7. Predavač je bio poticajan u radu te se trudio objasniti nepoznato. 5
8. Geologija kao znanost je važna za razumijevanje prirodnih procesa na Zemlji. 4.8
9. Znanost je važna za napredak društva. 4.5
10. Volio bih da je geologija izborni predmet u osnovnoj školi. 3.5
11. Volio bih da je više ovakvih radionica u školi. 4
12. Planiram se u budućnosti baviti prirodoslovljem. 2.5
Na pitanje u kakvoj radionici bi u budućnosti htjeli sudjelovati, učenici su odgovorili: o astronomiji, fizici i podmorju.
I na kraju, veliko hvala našoj članici Aneli Bećir Kljunak na vođenju radionica. Također, hvala i gimnaziji koja je ustupila prostor i radne materijale te se nadamo nastavku suradnje u budućnosti.